Het grote thema onder alle sales professionals is hoe te komen tot het effectief doen van koude acquisitie. Waar haal ik de tijd vandaan? Werkt het wel op deze manier? Haal ik mijn target bij alleen bestaande klanten? Een karrevracht aan smoesjes, drogredeneringen en andere uitvluchten die tot resultaat hebben dat het niet gedaan wordt. En als het wel gedaan wordt, is het meestal niet consequent en langdurig. Twee van de componenten om succesvol te zijn in het werven van nieuwe klanten.

Laat ik u uit de droom helpen: Het is een keuze! Het gaat om kiezen en vervolgens plannen. Wie op de juiste momenten de juiste handelingen doet haalt alles uit z’n werkdag en zal zijn agenda gevuld zien met afspraken.

Onze tips:

Kies twee vaste dagen waarop je je potentiële nieuwe klanten gaat benaderen. Maak daar 5 uur voor vrij. Dus twee keer 2,5 uur. Twee verschillende dagen omdat je terugbelafspraken moet kunnen maken en houden. Houd deze uren vrij van afspraken, werkbesprekingen en andere werkzaamheden.

Kies je moment van de dag. Uit onderzoek blijkt dat de respons het beste is ’s ochtends vroeg vanaf 8 uur of
’s middags vanaf vier uur. Doe daar je voordeel mee en plan daarop die vijf uur in.

Ditt geldt overigens ook voor sales/marketing mails. Onderzoek heeft aangetoond dat email ’s ochtends het beste gelezen wordt. Zorg voor een catchy header en stuur ze in de ochtend.

Doe dit consequent en houd vol en ik ben ervan overtuigd dat u succesvoller zult zijn dan tot nu toe.

– Hans-Willem Turksma

Hoe voer ik een goed telefoon gesprek?

Laat een reactie achter