Inhoudelijk

Wij zijn er van overtuigd dat wij iedere propositie – hoe ingewikkeld ook – aan kunnen. In de vorige blogpost stipten we het al aan: Winfactor maakt proposities van opdrachtgevers eigen. Wij durven te beweren dat wij íedere propositie inhoudelijk aankunnen, want onze aanpak leent zich daarvoor. Wat onze aanpak is lichten we graag toe. 

Onze meerwaarde

Wij zijn goed in het maken van gekwalificeerde bezoekafspraken, en met onze inspanningen maken we graag het verschil voor onze opdrachtgevers. Wij zien bijvoorbeeld bij onze opdrachtgevers vaak veel technische expertise. Echter kunnen zij hulp gebruiken bij hun strategische commerciële activiteiten. Daar bevindt zich de ruimte waarin wij opereren, het genereren van leads door het doen van (koude) acquisitie. Wij vervullen namelijk de rol van collega op afstand, want we zorgen dat we inhoudelijk gesprekspartner van niveau zijn. Deze kwaliteit kunnen we leveren om de volgende drie redenen. 

1.

Binnen Winfactor werken enkel hoogopgeleide professionals met een enorme drive en een leergierig karakter. We hebben een divers team waardoor er ook verschillende interessegebieden in huis zijn; bijvoorbeeld complexe software oplossingen of gespecialiseerde dienstverlening voor de industrie, er is altijd wel een werknemer die affiniteit heeft met het onderwerp. Dit maakt dat de verdeling van opdrachten op zeer organische wijze uitpakt. 

2.

De uitgebreide intake bij aanvang van een samenwerking zorgt ervoor dat wij kwaliteit kunnen leveren op íedere propositie. Wij vinden het belangrijk om in te zoomen op de organisatie, de propositie en de markt. Wij willen onder andere een antwoord op vragen als:

  • Waarom bestaat jullie bedrijf?
  • Waarom kopen klanten bij je?
  • Welk probleem los je op?
  • Wat is nu daadwerkelijk je  onderscheidend vermogen?

Doorgaans levert een strategische sessie voldoende kennis op om aan de slag te gaan met het opstellen van een klantpersona, een leadlijst, en het schrijven van een pitch. Eventuele gaten in onze kennis vullen we aan door deskresearch.

3.

We bouwen een relatie op met onze opdrachtgever. Wij willen door onze leads als een volwaardig inhoudelijk gesprekspartner gezien worden. Waar onze commerciële en strategische kennis gekoppeld aan de inhoudelijke kennis hier de basis voor legt worden we daadwerkelijke experts door het gesprek met de opdrachtgever open te houden. Zie het als intercollegiaal overleg. Wij halen inhoudelijke kennis en brengen commerciële kansen.

Gekwalificeerde bezoekafspraken

Het is van belang dat we genoeg inhoudelijke kennis hebben om op niveau het gesprek te kunnen voeren. Het is uiteindelijk ons doel om onze opdrachtgever gekwalificeerd aan tafel te krijgen, want daar ligt onze expertise. Wij willen namelijk dat onze opdrachtgever met de juiste contactpersoon met budgetverantwoordelijkheid en keuze bevoegdheid aan tafel komt. Daarom brengen wij de essentie over en bouwen we een brug tussen de lead en de opdrachtgever.

Laat een reactie achter