Blog

Wie is nu eigenlijk mijn klant?

Wie is nu eigenlijk mijn klant? Dat is een vraag die je je als ondernemer regelmatig moet stellen. Zoals je dat ook als sales professional moet doen. Inzicht in het klantprofiel is een vereiste om focus te krijgen binnen de…

Blog

Vertrouwt u een specialist die zelf niet mee doet?

Allicht een herkenbaar voorbeeld. Je hoort een arts die instructies geeft hoe je een operatie uitvoert en een skileraar legt uit hoe je de berg afkomt. In beide gevallen blijft de specialist aan de kant staan. In mijn vakgebied, het…

Blog

Hoe voer ik een goed telefoongesprek?

Iedereen die op wat voor manier dan ook zijn producten of diensten aan de man wil brengen zal acquisitie moeten plegen. Of je nu salesprofessional binnen een bedrijf bent of zzp-er die zijn agenda gevuld wil zien met leuke opdrachten,…

Blog

Zijn een callcenter en een acquisitiebureau hetzelfde?

Voor een ieder zal het heel herkenbaar zijn. U wordt gebeld door een vriendelijke heer of mevrouw en u trekt al gauw de conclusie: Ik word gebeld door een callcenter. Een callcenter?! Ik ken weinig woorden die bij het uitspreken ervan…

Blog

5 tips om een team sales gedreven te krijgen

Een team of organisatie sales gedreven krijgen is de grootste uitdaging voor iedereen die een leidinggevende functie bekleedt binnen een commerciële omgeving. Iedere manager zal zich hierin herkennen en verzuchten: waarom pikken ze het niet op? Elke leidinggevende heeft invloed…

Blog

6 eigenschappen van een goede verkoper

Niet iedereen is in het bezit van een hoge gunfactor, maar dat maakt je niet per definitie een mindere verkoper. Er is nog zoveel meer wat jou tot een goede verkoper maakt. Er zijn legio eigenschappen en kenmerken die een…

Blog

E-mail antwoord etiquette, hoe hoort het eigenlijk

Vanuit mijn rol als New Business Developer kom ik regelmatig het volgende tegen. Ik bel naar een bedrijf om onze opdrachtgever te introduceren, in jargon een koude lead. Kom uit bij de receptie of afdeling administratie, licht kort toe waarom…

Blog

Waar verkoop is, is marketing

Waarom marketing? Het inzetten van de juiste marketing activiteiten vergroot de kans op succesvolle acquisitie. Denk hierbij aan het versturen van een direct mail, het organiseren van een evenement/seminar of het ontwikkelen van een campagne. Deze activiteiten vergroten de naamsbekendheid,…