Blog

Aftersales minstens zo belangrijk als sales!

Waarschijnlijk een herkenbare situatie voor iedereen die wel eens iets aangekocht heeft. De betreffende verkoper loopt het vuur uit de sloffen om de koop te sluiten, maar vergeet nadat de koop gesloten is je telefoonnummer te vragen. Wij vinden dat…

Blog

Internationaal ondernemen met cultuur verschillen

Als werknemers van een acquisitie bureau met internationaal tintje, krijgen de mensen van Winfactor vaak te maken met andere culturen. Onoverkomelijk zijn zul je dus aanlopen tegen cultuur verschillen. Zo loopt de een nog wel eens tegen de taalbarrière aan…

Blog

Liever een vrouw of een man aan de telefoon?!

Dit is een vraag waarvoor je komt te staan als je telefonisch acquisitie verricht. Zet je een man of een vrouw in op een specifieke opdracht? Dit is om te beginnen afhankelijk van het product en de te benaderen doelgroep….

Blog

Marktsegmentatie? Doen!

Voor veel bedrijven is marktsegmentatie een beangstigend idee. Door de focus te leggen op een specifieke doelgroep hebben velen het gevoel dat zij hierdoor kansen mislopen. Onze bevinding is echter dat wanneer iemand te werk gaat zonder een duidelijke marktsegmentatie, dit…